Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


GYÜMIK

2011.03.31

 Tinikorban nagy változáson megy át testünk, és ez bőrünkön látszik a legjobban. Megjelennek az első pattanások, mitesszerek, elkezd erősödni szőrzetünk. Hormonrendszerünk felborul, és néha elviselhetetlenek vagyunk. A hangulatingadozások elkerülésére nem sokat tehetünk, de a bőrünket ápolhatjuk mind kívülről, mind belülről.

A mondás úgy tartja, az vagy, amit eszel!                                                      Ebben a korban a legfontosabb, egyben a legnehezebb egészségesen étkezni. A csokik, chipsek, és egyéb finomságok elkerülése nem könnyű, ám ha egy kicsit is odafigyelsz magadra, fontos, hogy a kellő vitaminok és tápanyagok eljussanak hozzád!

Íme néhány étel, amely hasznos lehet számodra:

  • Kiwi: C-vitaminban gazdag, mely erősíti immunrendszerünket. K-és E-vitamin is található benne. Gyulladásos megbetegedések hatékony gyógyszere. 
  • Alma: Több, mint 20 féle ásványianyagot tartalmaz. Van benne kalcium, foszfor, vas, magnézium, nátrium, kálium, A-vitamin, B-vitamin. Serkenti a vérkeringést, méregtelenítő, tisztító hatású. Ha úgy érzed, rádférne egy salaktalanítás, csak tarts egy alma napot: sok folyadék (2-3l), és egész nap csak almát egyél! Ajánlatos olyan napon tartani, amikor egész nap otthon vagy.
  • Eper: A-, B-,C-vitzaminban gazdag. Vértisztító, baktériumölő hatású. A fogak fehérítésére is jó! Csak annyit kell tenned, hogy egy eperrel bedörzsölöd a fogad, majd pár perc múlva lemosod. Azonnal látható a hatása. A fogak szép fehérek, csillogóak lesznek.
  • Őszibarack: Sok A-és C-vitamin van benne, kálium, boron és eláég nagy mennyiségű szelén. Boron tartalma emeli a női és férfi hormon szintjét a vérben. Tisztítja a vért és a bőrt.
  • Savanyúkáposzta: A tél egyik legfontosabb "eledele", hiszen rengeteg C-vitamin van benne, ami erősíti az immunrendszert, így betegségek nélkül átvészelheted a telet. 
  • Narancs: Szintén sok C-vitamin van benne, emellett erős vírus-és baktériumölő hatása van. Enyhíti az influenzás tüneteket, savtartalma könnyíti a bélműködést. A narancsolaj rendkívül nyugtató hatású.
  • Szilva: B-vitamin tartalmának köszönhetően jótékony hatással van az igegrendszerre és az agyműködésre. Megköti a zsírt, így fogyókúrázáskor ajánlott fogyasztani.
  • Banán: Rengeteg jótékony hatása van. Van benne B-vitamin. Segít a szervezet sav-bázis háztartásának egyensúlyában tartásához. Számos olyan tápanyagot tartalmaz, mely a nyugodt és mély alváshoz szükséges. Magnéziumot is tartalmaz, mely az izomgörcsök elkerülésére  megfelelő gyógyír.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép


Képgaléria


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Március >>
<< 2020 >>
Ke Sze Csü Szo Va
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Statisztika

Online: 4
Összes: 123679
Hónap: 9671
Nap: 335